Facebook
Aktualny numer

Najlepszy tygodnik i portal społeczno-kulturalny
w Rudzie Śląskiej

Wsparcie blogerów

30-10-2013, 17:34 Sandra Hajduk

Kampania Modna Ruda zatacza coraz szersze kręgi! W poszukiwania „RUDEJ 2013” włączyli się lokalni blogerzy. Wykorzystując możliwości internetowe zachęcają do udziału w kolejnych imprezach. - Zwieramy szyki! Miasto tak jak i my szuka twarzy aby promować Rudę Śląską. Bo Ruda ma się stać nie tylko Śląska, ale i modna – podkreśla rudzka blogerka Magdalena Godlewska - Kosak.


Do tej pory blogerzy kilkakrotnie odwiedzili Kaufhaus w ramach kampanii „Modna Ruda”. Fotograficzne owoce pierwszych warsztatów, realizowanych w murach najstarszego domu towarowego w Polsce, można podziwiać m.in. na blogach prowadzonych przez pełnych pasji rudzian - Łukasza Cyrusa (www.shutter12.blogspot.com) oraz Magdalenę Godlewską – Kosak (www.tworczapracownia.pl). - Od dawna prowadzę swoją stronę internetową. Od dawna też robię zdjęcia Śląska, w ramach czego bywałam również na Kaufhausie. Wraz z przyjaciółmi chcemy promować Rudę Śląską – wyjaśnia swój udział w kampanii blogerka.

 

Magdalena Godlewska Kosak wraz z Elżbietą Hybzą, Łukaszem Cyrusem, Martą Dziekańską oraz Beatą Dawid realizują projekt „RUDE Z RUDY”, którego efektem będzie kalendarz cegiełka. – To projekt bardzo spontaniczny, który powstał w niesamowicie krótkim czasie – tłumaczy Elżbieta Hybza. - Zapraszamy rudowłose dziewczyny, kobiety w różnym wieku i dzieci z Rudy Śląskiej chętne do fotografowania w plenerze rudzkim. Robimy jej zdjęcie, sama od siebie dodaje krótki opis tego jaka jest. Zdjęcia wędrują do kalendarza, kalendarz do ludzi, pieniądze ze sprzedaży przeznaczamy dla jednego potrzebującego mieszkańca Rudy Śląskiej – opisuje. Więcej informacji na stronie rudaokiemrudej.blog.pl.

 

Ruda Roku 2013 zostanie wyłoniona podczas podsumowania „Modnej Rudy” 30 listopada w Miejskim Centrum Kultury im. Henryka Bisty. Zgłoszenia należy wysyłać do 10 listopada na adres kontakt@modnyslask.pl. - Działania prowadzone przez blogerów idealnie wpasowują się w klimat najnowszej kampanii. My wybierzemy jedną twarz Rudy Śląskiej, jednak zgłaszające się dziewczyny będą miały także szansę pokazać się w planowanym przez blogerów na przyszły rok kalendarzu – mówi Renata Młynarczuk, naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej i Promocji Miasta. – Zachęcamy wszystkich do udziału w kolejnych warsztatach oraz publikacji swych opinii – dodaje.

 

Kampania MODNA RUDA to sesje fotograficzne, warsztaty architektoniczne, plenery malarskie warsztaty modowe, pokazy najnowszych kolekcji śląskich projektantów, Swap Party, studio fryzur i wizażu, wybory Rudej Roku 2013 oraz wiele innych działań. Najbliższą imprezę zaplanowano na 9 listopada. Wtedy to na Kaufhausie odbędą się warsztaty malarskie z udziałem Akademii Weekendowej przy Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Na ten dzień zaplanowano również zwiedzanie podziemi. Na warsztatach będzie można także zobaczyć wystawę „Obszar Warowny Śląsk” oraz Joanna Schaffgotsch – historia śląskiego Kopciuszka”.

 

Źródło: UM Ruda Śląska


Komentarze