Facebook
Aktualny numer

Najlepszy tygodnik i portal społeczno-kulturalny
w Rudzie Śląskiej

"Ten trakt to byłoby coś!". O planach związanych z Traktem Rudzkim

29-06-2015, 12:10 Magdalena Szewczyk

To może być piękne miejsce w Rudzie Śląskiej, gdzie można by spędzać czas wolny, uprawiać sport, bawić się z pociechami i odpocząć. Koncepcja już jest, jednak na realizację będzie trzeba trochę poczekać. Mieszkańcy Rudy Śląskiej z niecierpliwością czekają na rudzki trakt.

- Ten Trakt to byłoby coś! Mam nadzieję, ze rzeczywiście powstanie! – pisze na jednym z forów mieszkanka Halemby.

Pomysł na połączenie dwóch dzielnic Rudy Śląskiej powstał jakiś czas temu. Koncepcję tzw. Traktu Rudzkiego stworzono w ramach projektu „Zintegrowane  podejście do problemów obszarów funkcjonalnych  na przykładzie Chorzowa, Rudy Śląskiej i  Świętochłowic” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Jest on częścią opracowania  „Zintegrowany Projekt Przekształcania Kluczowych Przestrzeni Publicznych Obszaru Funkcjonalnego Chorzowa, Rudy Śląskiej i Świętochłowic”, natomiast autorem koncepcji jest pan dr inż. arch. Michał Stangel.

- Prace nad koncepcją zostały poprzedzone warsztatami z  mieszkańcami, które odbyły się w ubiegłym roku. Ideą Traktu jest połączenie pieszo-rowerowe Nowego Bytomia i Wirku. Kluczowe miejsce tej koncepcji to hałda pomiędzy ulicami Czarnoleśną, 1 Maja i Obrońców Westerplatte. Według pomysłu ma to być przestrzeń stopniowo nabierająca charakteru parku miejskiego będąca kluczowym elementem pieszego i rowerowego powiązania Nowego Bytomia i Wirku – tłumaczy Adam Nowak, rzecznik prasowy rudzkiego magistratu.

- Chcemy połączyć dzielnicę Wirek, czyli część handlową miasta z Nowym Bytomiem - częścią administracyjną. Tam też, na terenach nasypowych, ma powstać dworzec autobusowy, punkt widokowy oraz duży plac zabaw – podkreślała na jednym ze spotkań z mieszkańcami prezydent Grażyna Dziedzic.

Budowa takiego pasażu rekreacyjno – handlowego to jeden z czołowych punktów programu wyborczego prezydent Grażyny Dziedzic. Prace nad nim już się rozpoczęły, jednak jego wykonanie obejmuje wieloletni plan. Projekt ten bowiem wpisany jest do Lokalnego Programu Rewitalizacji, który przewiduje, że I etap Traktu będzie wykonany w latach 2016 – 2020, natomiast II i III w latach 2016 – 2030. Koszt inwestycji ma wynieść prawie 11 mln zł.


Komentarze