Rozbiórka torów trwa
01-10-2014, 09:18 Magdalena Szewczyk
Prowadzone prace remontowe w pobliżu miejsca zamieszkania zawsze wzbudzają ciekawość oraz są pretekstem do powstawania nowych plotek. Mieszkańcy Halemby, a konkretniej ul. Kłodnickiej, Kornela Makuszyńskiego oraz Poli Gojawiczyńskiej, zainteresowali się rozbiórką torów kolejowych na pobliskim wiadukcie.
– Przy moim osiedlu trwają prace rozbiórkowe torów. Miejsce nie wygląda najlepiej i przydałoby się je uprzątnąć – zgłasza nam pani Ola, mieszkanka Halemby. – Dodatkowo wszyscy sąsiedzi, z którymi rozmawiam, zastanawiają się co tu powstanie – dodaje.
Jedna z mieszkanek Halemby zdradza nam jakie plotki krążą po okolicy: – Słyszałam, że w tym miejscu mają powstać parkingi. Dodatkowo płatne, na zasadzie wykupu swojego miejsca parkingowego – mówi mieszkanka ul. P. Gojawiczyńskiej. – Inną plotką jest informacja, że właśnie wzdłuż rozbieranych torów kolejowych ma powstać trasa rowerowa. Chcielibyśmy wiedzieć, czy to wszystko prawda – podkreśla rudzianka.
Próbowaliśmy uzyskać potwierdzone informacje z Urzędu Miasta, jednak dowiedzieliśmy się tylko kto jest właścicielem wspomnianego terenu: – Teren ten nie należy do miasta, ale do firmy Bravet Sp. z.o.o. Z uwagi na to, nie posiadamy informacji o planach związanych z wiaduktem prowadzącym nad ul. Kłodnicką i jego pobliskimi obszarami – tłumaczy Adam Nowak, rzecznik prasowy rudzkiego magistratu.
Mieszkańcy śledzący losy byłej halembskiej elektrowni na pewno kojarzą tę firmę. Bravet Sp. z o.o. jest także nowym właścicielem terenów po nieczynnej już elektrowni. Postanowiliśmy skontaktować się z właścicielem Spółki, który nieco skonkretyzował plany: – Informujemy, że teren, na którym obecnie trwają prace, zostanie uporządkowany do końca bieżącego roku. Na tym etapie prowadzimy rozmowy z najemcami i nie potrafimy jeszcze definitywnie odpowiedzieć, czy powstanie tam parking, garaże czy też budownictwo wielorodzinne. Obecnie jesteśmy na etapie negocjacji z przyszłymi inwestorami lub najemcami – odpowiada Henryk Gawrzoł, prezes zarządu firmy Bravet.
Komentarze