Facebook
Aktualny numer

Najlepszy tygodnik i portal społeczno-kulturalny
w Rudzie Śląskiej

Przygotowani do „akcji zima”

29-11-2023, 13:39 Joanna Oreł

1200 ton soli, dziesięć pługo-piaskarko-solarek oraz sześć pługopiaskarek – tak w skrócie w liczbach można podsumować przygotowania do akcji zimowej w naszym mieście.

Zarówno za zimowe, jak i letnie utrzymanie dróg w Rudzie Śląskiej odpowiada konsorcjum fi rm PreZero Service Południe oraz Saferoad Grawil. – Akcja zimowa zostaje powołana w czasie zmieniających się warunków atmosferycznych (minusowych temperatur oraz opadów). Po jej powołaniu wykonawcy prowadzą całodobowe pogotowie lub czynną akcję zimową. Działania w terenie od momentu pierwszych sygnałów atmosferycznych powinny rozpocząć się do 15 minut na drogach pierwszej kolejności, do 30 minut na drogach drugiej kolejności i do godziny na drogach trzeciej kolejności – informuje Mariusz Pol, naczelnik Wydziału Dróg i Mostów UM Ruda Śląska.

Drogi są podzielone według czterech następujących kolejności zimowego utrzymania:

- I kolejność zimowego utrzymania obejmuje drogi wojewódzkie, powiatowe, gminne, po których odbywa się komunikacja zbiorowa;
- II kolejność zimowego utrzymania obejmuje pozostałe drogi powiatowe i pozostałe drogi gminne, które mają duże znaczenie w układzie komunikacyjnym miasta;
- III kolejność zimowego utrzymania obejmuje drogi gminny mające mniejsze znaczenie w układzie komunikacyjnym, którymi m.in. są drogi osiedlowe; 
- IV kolejność zimowego utrzymania obejmuje drogi gminne, wewnętrzne, gruntowe. Dla tej kolejności drogi utrzymywane są interwencyjnie, tylko w czasie obfi tych opadów śniegu.

W ramach zimowej akcji utrzymania dróg w magazynach zabezpieczono 1200 ton soli, która na bieżąco będzie uzupełniana. Ponadto w sezonie zimowym 2023/2024 rudzkie drogi będzie odśnieżało dziesięć pługo-piaskarko-solarek oraz sześć pługopiaskarek.

Ponadto przypomnijmy, że za utrzymanie dróg, które nie są własnością miasta oraz dróg, na których została ustanowiona służebność gruntowa, odpowiadają ich zarządcy. – Informujemy, że zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z dróg dla pieszych położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taką drogę uznaje się wydzieloną część drogi publicznej przeznaczoną do ruchu pieszych położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości, należy do obowiązków właścicieli tych nieruchomości – mówi Mariusz Pol.

Foto: Pixabay

 


Komentarze


10-12-2023, 06:09
nieruda napisał(a):

Chocbyscie przyhgotowali tony soli i tysiace maszyn bez ludzi niczego sie nie da zrobic.