Facebook
Aktualny numer

Najlepszy tygodnik i portal społeczno-kulturalny
w Rudzie Śląskiej

Jubileuszowy rok z „WR” za nami

02-01-2018, 09:36 Joanna Oreł

1064 strony i 51 wydań, kilkanaście zorganizowanych imprez oraz akcji dla naszych Czytelników, a także 25 tys. „lajków” na Facebooku. To tylko niektóre z liczb, podsumowujących miniony, 2017 rok z „Wiadomościami Rudzkimi”. To był czas pełen wyzwań i zmian, ale także szczególny dla naszej redakcji ze względu na to, że obchodziliśmy 25-lecie istnienia tygodnika. Zarazem był to kolejny rok, kiedy miesiąc po miesiącu udowadnialiśmy, że „Wiadomości Rudzkie” to dużo więcej niż gazeta.

Dziś „Wiadomości Rudzkie” to już nie tylko środowe wydania gazety w wersji papierowej, ale również portal internetowy, sklep internetowy z płytami szlagrowymi, czy Facebook. To właśnie nasz fanpage uzyskał w 2017 roku rekordową liczbę 25 tys. polubień (a liczba ta nadal rośnie), co sprawia, że nadal jesteśmy najpopularniejszami mediami w social media w Rudzie Śląskiej. Idealnie wpisuje się to także w obchodzone w mijającym roku 25-lecie istnienia gazety. Uroczystość tą świętowaliśmy nie inaczej, jak razem z Wami, 15 sierpnia podczas „Festynu po sąsiedzku” na Halembie.

Było to zresztą idealne podsumowanie zmieniającej się idei i roli „Wiadomości Rudzkich”. Od dwóch lat zajmujemy się m.in. organizacją imprez – i tak w tym roku w ODK RSM „Matecznik” odbyło się osiem koncertów z cyklu „Wiadomości Rudzkie grają po Śląsku” oraz cztery koncerty „Po sąsiedzku”, które koordynowaliśmy. Równocześnie kolejny rok z rzędu przeprowadziliśmy plebiscyt „Unikalni” oraz „Plebiscyt na Sportowca i Trenera Roku”. 2017 rok przyniósł też kolejne inicjatywy, czyli wybory Miss Rudy Śląskiej oraz Miss Wakacji. Ponadto po raz pierwszy jeden z Dni Rudy Śląskiej – w śląskich klimatach – odbył się pod szyldem „WR”. Również podczas tej imprezy uruchomiliśmy nasze studio wideo, dzięki czemu na Facebooku mogliście obserwować, co dzieje się na wireckim targowisku.

– Jednak poza tym, że cały czas poszerzamy naszą działalność i angażujemy się w nowe projekty, cały czas staramy się być jak najbliżej Czytelników, a zarazem naszych mieszkańców. Oprócz informowania o bieżących wydarzeniach oraz imprezach w mieście m.in. kolejny raz przeprowadziliśmy w tym roku kampanię społeczną „Bezpieczny Samochód – Bezpieczna Rodzina”, a także ekogrę miejską podczas Dnia Dziecka na rynku – wylicza Anna Piątek-Niewęgłowska, redaktor naczelna „Wiadomości Rudzkich”. – Ostatnie lata były dla nas intensywne, jeżeli chodzi o zmiany, ale zarazem niezwykle satysfakcjonujące i utwierdzające nas w tym, że to, co robimy, robimy dobrze – podsumowuje.


Komentarze