Facebook
Aktualny numer

Najlepszy tygodnik i portal społeczno-kulturalny
w Rudzie Śląskiej

Internetowa Obsługa

12-08-2014, 11:38 Administrator WR

Wnoszenie opłat za pośrednictwem strony internetowej, korespondencja na adres e-mail oraz głosowanie nad uchwałami wspólnot mieszkaniowych drogą elektroniczną – to nowe rozwiązania wprowadzone w systemie Internetowej Obsługi Klienta Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Mieszkaniowej w Rudzie Śląskiej.



- To kolejny krok w kierunku doskonalenia naszych usług oraz usprawnienia komunikacji z mieszkańcami. Co istotne, uwzględniliśmy sugestie wskazane w przez naszych lokatorów w badaniu zadowolenia klienta przeprowadzonym na początku tego roku - mówi Tomasz Rzeżucha, wiceprezes MPGM. - Jednocześnie nie ograniczamy możliwości korzystania z usług w dotychczasowej formie papierowej dla osób przyzwyczajonych do takiego rozwiązania – podkreśla.

 

 

Wnoszenie opłat za lokal możliwe jest za pośrednictwem systemu Blue Cash. MPGM zawarło w tym celu umowę z firmą Blue Media S.A. - Zasady dokonywania płatności, w tym wysokość prowizji pobieranej przez dostawcę usługi, opisane są w regulaminie, ustalonym przez Blue Media S.A. Przed dokonaniem przelewu należy zaakceptować ten regulamin – tłumaczy Tomasz Rzeżucha. - Najważniejszą zaletą systemu jest natychmiastowe uwidocznienie wpłaty w kartotece rozliczeń po dokonaniu przelewu – dodaje.

 

 

Drugie udogodnienie dotyczy możliwości otrzymywania dokumentów rozliczeń i zawiadomień drogą elektroniczną. W tym celu należy wypełnić formularz w zakładce: internetowa obsługa klienta na stronie www.mpgm.com.pl lub wniosek w formie papierowej na druku EE-25 i dostarczyć go do MPGM Sp. z o.o. Korespondencja będzie przesyłana automatycznie na podany adres e-mail, natomiast umowy, aneksy do umów itp. wymagające formy papierowej będą nadal przekazywane w tradycyjny sposób.

 

 

Kolejną nowość stanowi możliwość podejmowania uchwał przez właścicieli lokali we wspólnotach mieszkaniowych drogą elektroniczną, na co zezwala ustawa o własności lokali. - Ma to duże znaczenie, gdyż w sposób znaczący ułatwia osobom, które z różnych powodów nie mają możliwości złożenia głosu w sposób tradycyjny czy to na zebraniu właścicieli, czy też w trakcie indywidualnego zbierania głosów wśród mieszkańców – wyjaśnia Tomasz Rzeżucha. Wpłynie to pozytywnie na ilość zebranych głosów, zwłaszcza w przypadku takich wspólnot mieszkaniowych, gdzie często trudno jest zebrać większość głosów. Szczególne znaczenie ma to dla małych wspólnot (do siedmiu lokali), gdzie uczestnictwo w głosowaniu wszystkich właścicieli jest wymagane dla prawomocności uchwał. Możliwość głosowania drogą elektroniczną udostępniona zostanie z chwilą podjęcia stosownej uchwały przez wspólnoty mieszkaniowe na najbliższych zebraniach sprawozdawczych.

 

 

Aby uzyskać dostęp do Internetowej Obsługi Klienta MPGM należy założyć konto poprzez formularz na stronie www.mpgm.com.pl lub w wersji papierowej na druku EE-25. IOK daje użytkownikom możliwość sprawdzenia stanu kartoteki finansowej, uzyskania informacji o rozliczeniach okresowych mediów, odczytach liczników, śledzenia dokonanych wpłat oraz wglądu do historii zmian właściwości umowy zajmowanego mieszkania. Dostęp do systemu jest bezpłatny, a do obsługi aplikacji wystarczy tylko przeglądarka internetowa. - Planujemy uruchomienie kolejnych funkcjonalności, o czym będziemy na bieżąco informować mieszkańców – zapowiada Tomasz Rzeżucha.

 

źródło: UM


Komentarze