„Dziewiątka” do remontu, czy wymiany?
10-06-2016, 11:03 Joanna Oreł
Być może na dniach rozstrzygną się losy linii tramwajowej nr 9. Władze Rudy Śląskiej oczekują, że torowisko, po którym tramwaj ten kursuje, zostanie gruntownie wyremontowane. Pojawiła się nawet koncepcja, by linię tramwajową zamienić linią autobusową – tak jak stało się to w przypadku „osiemnastki”.
Temat modernizacji sieci tramwajowej w Rudzie Śląskiej jest dyskutowany przez władze miasta ze spółką Tramwaje Śląskie już od kilku lat. Kursująca w naszym mieście na odcinku Godula-Bykowina linia nr 9 jest pod tym względem w tej chwili najbardziej zaniedbana. – Linia ta ma znaczenie strategiczne. Wynika to z przebiegu tej linii oraz jej popularności wśród rudzian. Ruda Śląska od lat domaga się podjęcia działań zmierzających do modernizacji linii 9 na całej długości trasy – zaznacza Andrzej Nowak, pełnomocnik prezydent miasta ds. transportu zbiorowego.
Tymczasem – jak mówi Nowak – miasto do dłuższego czasu słyszy zapewnienia od spółki Tramwaje Śląskie, która zarządza torowiskami, że trasa „dziewiątki” zostanie wyremontowana. Jednak na tym się kończy. Dlatego też władze miasta, mając na względzie bezpieczeństwo mieszkańców, zaczęły zastanawiać się, aby zamiast tramwaju wprowadzić autobus, który kursowałby na tej samej trasie – tyle, że po drodze, a nie po zaniedbanym torowisku. – Kiedy pojawiły się w mediach informacje o możliwości zawieszenia linii tramwajowej nr 9, zarząd Tramwajów Śląskich spotkał się z władzami miasta i po raz kolejny złożył deklarację gotowości modernizacji linii nr 9 jeszcze w tym roku – wyjaśnia Nowak.
Również Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Śląskie nie ukrywa, że stan techniczny części linii wymaga remontu. Jest już jego wstępny plan, który obejmuje Rudę Śląską. – W nowym projekcie inwestycyjnym, zaplanowaliśmy modernizację tej linii – na terenie Rudy Śląskiej chodzi o gruntowną przebudowę linii wzdłuż ul. Goduli oraz wzdłuż ul. Niedurnego. To w sumie ponad 5 km torów. Szacujemy, że realizacja tych inwestycji może pochłonąć ok. 18 mln zł netto – zapowiada Andrzej Zowada.
Na razie jednak rozpocznie się pierwszy etap remontu. Tramwaje Śląskie podkreślają, że są pieniądze, by za prace zabrać się już w tym roku. – Ponadto na liście rezerwowej projektu jest kolejny odcinek torowiska przy ul. Niedurnego, który może również zostać zmodernizowany, jeśli będą odpowiednie środki finansowe na ten cel – mówi Zowada.
Jednak o szczegółach władze miasta będą rozmawiać z przedstawicielami spółki. – Jestem przekonany że spotkanie z przedstawicielami Tramwajów Śląskich wyjaśni wiele pojawiających się wątpliwości w sprawie przyszłości funkcjonowania linii tramwajowej nr 9 – podsumowuje Andrzej Nowak.
pasażer napisał(a):
Wolę jeździć tramwajem niż autobusem, bo np. autobus 121 ma stale gorące grzejniki (w czerwcu no no) można się oparzyć, a jakby je polać wodą to w autobusie sauna za darmo :) W czerwcu grzeją - zwłaszcza autobus 121 (63), a w grudniu marzniemy
Bytom napisał(a):
W Bytomiu należy zlikwidować autobus nr 118, który powstał po likwidacji tramwaju 18. Nie ma warunków dla jego kursowania, a przede wszystkim zatrzymywania się na przystankach, gdzie nie zatrzymują się inne autobusy. Ruda Śląska nie ma prawa do robienia dziadostwa w Bytomiu! Autobus wjeżdżając do Bytomia powinien mieć ostatni przystanek przy ulicy Konstytucji na przeciw Biedronki,potem - pusty powinien skręcać w Zabrzańską, w Baczyńskiego i znów w lewo w Konstytucji. Tam powinien być pierwszy przystanek w drodze powrotnej. Pasażerowie mogą się przesiąść na tramwaj (lub autobus - jeśli chcą) do centrum Bytomia.
Wilim napisał(a):
LIKWIDACJA I ZASTĄPIENIE TRAMWAJU AUTOBUSEM ? A KTO WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE TAKIE RZECZY ROBI !!! KAŻDE WIĘKSZE , CZY MNIEJSZE MIASTO PLANUJE ROZBUDOWĘ SIECI TRAMWAJOWEJ LUB JEGO MODERNIZACJĘ . TYLKO KZK GOP JAKOŚ SIĘ DO MODERNIZACJI NIE KWAPI , LUB WŁODARZE MIEJSCY SĄ PO PROSTU DO BANI ! I NIE POTRAFIĄ ZMUSIĆ WŁADZ ZWIĄZKU DO OWEJ MODERNIZACJI . ROZUMIEM BRAK ŚRODKÓW , BRAK CZASU , BRAK MIEJSCA . ALE NIE ROZUMIEM JEDNEJ RZECZY : BRAKU MOŻLIWOŚCI WPŁYWU MA STAN TOROWISKA PRZEZ WŁADZE MIASTA . W KOŃCU DO KASY KZK WPŁYWAJĄ NIE MAŁE ŚRODKI BUDŻETOWE . A ZAMIANA TRAMWAJU NA AUTOBUS , MOIM SKROMNYM ZDANIEM TO POMYSŁ RODEM Z HORRORU KOMEDIOWEGO ! JAK MOŻNA EKOLOGIĘ ZAMIENIĆ NA TRUJĄCE SPALINAMI AUTOBUSY ? A DRUGA SPRAWA TO JAKOŚĆ TYCH AUTOBUSÓW KTÓRA POZOSTAWIA WIELE DO ŻYCZENIA . CÓŻ Z TEGO ŻE NISKOPODŁOGOWE , CÓŻ Z TEGO ŻE "WYGODNE " JAK SĄ STARE ZDEZOLOWANE I CO RUSZ TO NIE SPRAWNE !
Komentarze