Facebook
Aktualny numer

Najlepszy tygodnik i portal społeczno-kulturalny
w Rudzie Śląskiej

180 mln zł na skrócenie podróży z Katowic do Gliwic

08-04-2015, 14:34 Joanna Oreł

Dzisiaj (8.04) ruszyły prace na odcinku Katowice – Chorzów Batory. To ostatni fragment trasy z Katowic do Gliwic, na którego rewitalizację PLK wydała dotychczas około 130 mln zł. Efektem prac będzie skrócenie czasu podróży, lepszy standard obsługi podróżnych i podniesienie poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Rewitalizacja linii kolejowej Katowice - Gliwice na odcinku Katowice – Chorzów Batory obejmuje wymianę ponad 10 km torów i sieci trakcyjnej. Przebudowane i wymienione zostaną rozjazdy na stacji Chorzów Batory i przystanku osobowym Katowice Załęże. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym i oświetlenie zyskają przystanki Katowice Załęże oraz stacja Chorzów Batory. Ponadto na odcinku Katowice – Chorzów Batory wykonawca naprawi i zabezpieczy 18 mostów, wiaduktów i przepustów.

Podróżni zyskają lepsze warunki obsługi na przystanku Katowice Załęże. Zapewni to nowa wiata, wyremontowany peron, oświetlenie, ławki, tablice informacyjne i nowe nagłośnienie. Przebudowane zostaną również przejście pod torami i wejście na peron. Na trasie z Katowic do Gliwic, Polskie Linie Kolejowe przebudowały i odnowiły już perony w Rudzie Śląskiej Chebziu, Rudzie Śląskiej, Zabrzu, Świętochłowicach, Chorzowie Batorym.

Koszt rewitalizacji odcinka Katowice – Chorzów Batory wynosi 52,3 mln zł brutto. Prace realizowane są w ramach umowy podpisanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Prawie 130 mln zł wydała już PLK od 2013 r. na rewitalizacje linii kolejowej na odcinakach Chorzów Batory – Ruda Śląska Chebzie i Zabrze - Gliwice Łabędy (prawie 73 mln zł) oraz Ruda Śląska Chebzie – Zabrze ( ok. 56 mln zł).

Zakończenie prac na całej trasie Katowice – Gliwice spółka PKP planuje przed wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy 2015/2016.

Źródło: PKP PLK


Komentarze